زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنجلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد!
سرخط خبرها

شکست پس از شکست برای شهرخودرو| نماینده استان رفتنی شد؟

  • کد خبر: ۱۱۱۴۶۶
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
شکست پس از شکست برای شهرخودرو| نماینده استان رفتنی شد؟
تناقض‌ها در سخنان مدیریت ورزش استان و مدیریت شهرخودرو بر سر انتقال این باشگاه از مشهد را در این مطلب می‌خوانید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مدیرعامل باشگاه شهرخودرو خراسان در مصاحبه‌ای با شهرآراورزشی مدعی شد که اگر حمایت‌های استانی از شهرخودرو نباشد و قرار باشد اختلافات مانند سال گذشته ادامه داشته باشد، این تیم را به بیرون از استان می‌برند. ادعایی که با واکنش‌های مختلف جامعه ورزش خراسان‌رضوی روبه‌رو شد؛ واکنش‌هایی که از عزم راسخ ورزش استان برای جلوگیری از این اتفاق حکایت داشت.

اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، هیئت فوتبال استان و جمعی از پیشکسوتان، همگی برابر ادعا‌های اسماعیل حیدرپور موضع گرفتند و با بیان این حقیقت که شهرخودرو غیرقابل انتقال به خارج از استان است، به این مسئله واکنش نشان دادند. تیم فوتبال شهرخودرو که در پایان فصل لیگ‌برتر بیست‌ویکم با قرارگرفتن در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی به لیگ دسته‌اول سقوط کرد، حالا در بلبشو مدیریتی اندر خم یک کوچه است و هیچ مشخص نیست آینده این تیم چه خواهد بود؟! از طرفی مسئولان تیم هم مدام در آتش اختلافاتشان با ورزش استان می‌دمند و دود این مسئله بیش از هرکس به چشم فوتبال خراسان می‌رود.

بازخوانی ادعایی سهمگین!

هنوز یک هفته از داغ سقوط شهرخودرو به لیگ دسته‌یک و ازدست‌رفتن سهمیه لیگ‌برتری فوتبال مشهد نمی‌گذرد که مدیرعامل این باشگاه با بیان احتمال خروج تیم از استان، هواداران فوتبال‌دوست خراسانی را در وضعیتی بغرنج قرار می‌دهد. اینکه تنها امید فوتبالی خراسان در بهترین سطح فوتبال کشور بعد از یک فصل کابوس‌وار و سقوط، ممکن است از استان هم برود و امتیازش به خارج از خراسان‌رضوی منتقل شود، دردی است که بی‌تردید از همین حالا به جان هواداران افتاده است.

اسماعیل حیدرپور می‌گوید اگر حمایت‌های استانی نباشد، شاید تیم را از استان بیرون ببرند. او می‌گوید اگر قرار باشد حمیداوی هزینه کند و در استان از او حمایت نشود، می‌رود و از جای دیگر هزینه می‌کند. این وسط مصاحبه بازیکنان شهرخودرو حاکی از آن است که این تیم در امکانات اولیه تمرین مثل آب‌معدنی و... هم مشکل دارد. تناقضات در ادعا‌های مدیرعامل شهرخودرو و واقعیت این فصل این تیم همه و همه بر تردید‌ها می‌افزاید.

اعلان جنگ شهرخودرو با استان

تیم مشهد از همان اوایل فصل تمریناتش را به تهران برد تا رسما علیه فوتبال خراسان‌رضوی اعلان جنگ کند. شهرخودرویی‌ها در سراسر فصل نه‌تن‌ها در تهران تمرین کردند، بلکه همه عوامل مشهدی تیم را هم اخراج کردند و بازیکنان بومی هم در این تیم جایی نداشتند و اندک نفراتی هم که بودند یا به نیمکت سنجاق شدند یا به روی سکو‌ها رفتند. با این تفاسیر، مدیرعامل و مالک این تیم خواستار حمایت استانی هستند!

هاشمی‌جواهری: منظور آقایان از حمایت چیست؟!

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی درباره ادعا‌های اسماعیل حیدرپور، مدیرعامل شهرخودرو، گفت: «من نمی‌فهمم منظور آقایان از حمایت چیست؟! استان همه حمایت‌های لازم را از این تیم کرده است. دست‌کم از وقتی خود من بر سر کار آمدم، هم مجوز این باشگاه را صادر کردیم و هم ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) را رایگان در اختیار شهرخودرو گذاشتیم. دیگر نمی‌دانم منظور آن‌ها از حمایت چیست؟» هاشمی‌جواهری افزود: «اگر منظورشان این است که بیاییم پول تیم‌داری آن‌ها را بدهیم که نمی‌شود تیم به نام شهرخودرو باشد و استان هزینه‌هایش را بدهد!

شهرخودرو اگر نمی‌تواند منابع مالی بیاورد، چرا آمده است؟ من می‌خواهم آقایان شفاف به این سؤال پاسخ بدهند که منظورشان از حمایت چیست؟ دقیقا چه می‌خواهند؟» مدیرکل ورزش و جوانان متذکر شد: «این را نه فقط خطاب به شهرخودرو، بلکه خطاب به همه تیم‌های ورزشی استان می‌گویم. اگر منظورشان از حمایت، پول‌دادن صنایع، شهرداری و نهاد‌های دیگر است، هرکدام از این ارگان‌ها ضوابط و قوانین خود را دارند و نمی‌شود انتظار داشت بیایند و هزینه‌های ما را بدهند.»

وی افزود: «وقتی آقایان وسط می‌آیند، باید هزینه‌هایش را هم بدهند. اگر به خودشان نمی‌بینند که هزینه‌های تیم‌داری را بدهند، بیایند و بگویند تا ما فکر دیگری برداریم.» علی‌اکبر هاشمی‌جواهری در پاسخ به این ادعا که مسئله خروج از استان این تیم از سوی شهرخودرو به او اعلام شده است، اظهار کرد: «اگر می‌خواهند این کار را بکنند، باید درخواستشان را مکتوب بگویند. ولی خروج تیم از استان منوط به اجازه هیئت فوتبال استان است.»

حیدری: مسببان سقوط شهرخودرو قیافه طلبکار نگیرند

دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی هم به مسئله خروج شهرخودرو از استان واکنش نشان داد و دراین‌باره گفت: «از مسببان سقوط شهرخودرو می‌خواهیم قیافه طلبکار به خود نگیرند و اگر مجموعه ورزش استان به‌دلیل جریحه‌دارنشدن افکار عمومی نجابت به خرج می‌دهد، آن‌ها به خودشان قیافه طلبکار نگیرند.» محسن حیدری افزود: «ما هم در سقوط شهرخودرو سهم داریم، اما این نمی‌شود که آقایان سوءاستفاده کنند و با فرافکنی بخواهند از سهم خود فرار کنند. شما می‌توانید به مصاحبه بازیکنان شهرخودرو بعد از سقوط نگاه کنید که همه‌شان اگر ما را مقصر دانستند و گفتند حمایت نشد، در طرف مقابل از وضعیت تیم و نبود آب‌معدنی در جلسه تمرین هم شکایت کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «می‌خواهم از آقایان بپرسم منظور شما دقیقا از حمایت چیست؟ اگر منظورشان این است که ۲۰ میلیارد پول بدهیم، نه ما نمی‌‎توانیم حمایت کنیم.» دبیر هیئت فوتبال استان یادآور شد: «ما فصل قبل هم خیلی تلاش کردیم تا این تیم به نتیجه برسد، اما ادبیات آقایان حل‌وفصل مشکلات و گفتگو نیست. ما دوست داریم این تیم با قدرت به لیگ‌برتر برگردد و اصلا مسئله خروج از استان را قبول نداریم.»

مخالفت پیشکسوتان فوتبال با خروج شهرخودرو از استان

همه این درگیری‌ها و حاشیه‌ها حول باشگاه شهرخودرو مشهد درحالی است که پیشکسوتان فوتبال استان به دفعات در هفته‌های گذشته خطر این خواسته مدیران شهرخودرو را گوشزد کردند و بار‌ها مخالفتشان با این مسئله را ابراز کردند. آن‌ها خواستار ماندن تیم در مشهد و سامان‌گرفتن اوضاع و صعود مقتدرانه از لیگ دسته‌یک به لیگ‌برتر بیست‌وسوم هستند. اتفاقی که اگر قرار باشد با همین روند پیش برود، بعید به‌نظر می‌رسد. نماینده مشهد این روز‌ها نه‌تن‌ها برنامه مدون و مشخصی برای بازگشت ندارد که مدیران این تیم بدشان نمی‌آید در جدل با فوتبال استان، پولی به جیب بزنند و عطای کار را به لقایش ببخشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->